lunes, 24 de mayo de 2021

Bloc 3: El procés lectoescriptor

 Aquest últim tema està dividit en dues parts. La primera es diu llegir i dins d'aquesta tenim la llengua escrita que aquesta fraccionada en tres apartats:

-  L'aprenent on tenim el llenguatge escrit, 

-  El docent on podem veure la tipologia de mètodes segons el punt de partida (sintètics i analítics), la didàctica i alguns autors com Maria Montessori, Ovide Decroly ... 

Les bases psicopedagògiques, dins d'aquest tenim complexitat procesos involucrats, suposicions bàsiques, independència llenguatge que s'escriu respecte de la manifestació gràfica i la llengua escrita en l'ensenyament bilingüe.

La segona part del tema és escriure, i dins d'aquesta tenim l'escriptura. Ja dins d'aquesta tenim quatre apartats:

Marc legal, els dos decrets que s'utilitzen per a l'educació infantil.

-  L'aprenent, on trobem les sis etapes del procés d'escriptura establertes per Teberosky i Ferreiro.

-  El docent, on hi ha la didàctica de el text escrit en L1 i en L2.

-  Implantació d'activitats funcionals, on tenim quatre apartats importants, els quals són la llengua escrita abans de l'alfabetització, els primeres escriptures de textos, caràcterístiques del procediment i finalitats del procediment.


miércoles, 19 de mayo de 2021

Ressenya Oral

 Aquesta és l'última pràctica que hem fet, en aquest cas va ser individual, i consistia en llegir-se un llibre que ens van donar a triar i a partir d'aquí realitzar la ressenya. El meu llibre es deia "Competència en llengua oral. Fonaments i Estratègies" i tractava sobre un curs per professors de primària i secundari.

Us deixo l'enllaç perquè veieu la meva ressenya, espero que us agrade.



Bloc 2: La llengua oral

 Dins de l'aprenent ens trobem amb les nocions prèvies on es troben quatre disciplines que són la lingüística, psicolingüística, ciència cognitiva i educació- logopèdia. Després tenim els components de la parla infantil que són fonètica, lèxic, morfosintaxi i pragmàtica. Per acabar tenim les diferents teories de l'adquisició de l'llenguatge que són psicoanalítica, conductista, innatista, constructivista, interaccionista i connexionista. Dins l'aprenent també tenim l'adquisició de l'llenguatge que té una sèrie de fases, les quals són, segons D. Ingram Prelingüístic el primer any, Període d'un mot entre l'any i any i mig, primeres combinacions de mots des de l'any i mitjana als dos anys i per últim, frases simples i compostes a partir dels tres anys. Tenim també els factors que intervenen en l'adquisició de l'llenguatge que són SSAL (zona de desarrollo pròxima), motivacions profundes i joc Simbòlic. Finalment dins de l'aprenent tenim l'aprenentatge de la L2, on hi ha alguns factors que intervenen en aquest aprenentatge com són l'input, output i característiques personals.

Seguidament, tenim el docent que es divideix en tres apartats. El primer que ens trobem són les teories sobre l'aprenentatge de la L2. A continuació, tenim algunes pràctiques per potenciar aquest aprenentatge de la L2, algunes recomanacions i l'avaluació i per acabar aquest punt tenim diferents activitats d'escoltar i de parlar a l'aula, com són conversa, narració, rutines i racons.

Pràctica 5: Podcast

 Bona vesprada, en aquesta pràctica vam realitzar un podcast per grups, va ser una pràctica molt xula, ja que vam descobrir una aplicació nova i va ser molt interessant. Espero que us agrade. 

Primer episodi: Teories de l' adquisició del llenguatge https://anchor.fm/venilamag/episodes/Teories-de-l-adquisici-del-llenguatge-evn5jt 

Segons episodi: Períodes de l'adquisició del llenguatge  https://anchor.fm/venilamag/episodes/Perodes-de-ladquisici-del-llenguatge-evo8af

Tercer episodi: Factors que intervenen en l’aprenentatge de la L2 https://anchor.fm/venilamag/episodes/Factors-que-intervenen-en-laprenentatge-de-la-L2-evrmro

Quart episodi:  Teorías i pràctiques de la L2  https://anchor.fm/venilamag/episodes/Teoras-i-prctiques-de-la-L2-evn5sp

Confèrencia Mestres de Petrer

El dia 21 d´abril va tindre lloc la conferència anomenada juguem, parlem, pensem, creixem. Aquesta va ser impartida per Celia Calatayud i Maria Dolores Vicedo, professores del CEIP "La foira" situat a Petrer. 

Ens van a parlar de 3 punts claus:

En primer lloc van dir que el centre és molt antic, al voltant d´uns 40 anys i això dificulta tenir una bona distribució.

En segon lloc, ens van comentar que la majoria de sobre alumnes són castellanoparlants, per la qual cosa donen molta importància a l'valencià, ja que és la llengua d'estudi en el centre. Això està regulat per PEPLI i PLC, i que alhora estan regulats per la Llei N ° 4/2008 de 21 de febrer, que promou l'ús de múltiples idiomes i els regula en el centre. Per tant, en aquest centre, la majoria de les assignatures possibles s'imparteixen en valencià, mentre que en espanyol s'imparteixen matemàtiques i castellà, i en anglès, plàstica i anglès.

Després d'això, ens van comentar els canvis que havien de fer perquè el mètode que feien servir no funciona. Per a això, es va realitzar una reunió amb tot l'equip de centre i es va decidir el següent:

 -  Reemplaçar les fitxes per propostes de treball. A mesura que els nens i les nenes aprenen mitjançant la manipulació i l'experimentació, es reemplacen els llibres.

 -  Temps de recepció i temps de relaxació, de 9:00 a 9:30, temps per a activitats amb familiars, trobada de nens i nenes en l'àrea corresponent.

 -  Ambient de lliure circulació. Això inclou la creació d'espai a l'aula. L'aula està dividida en tres anys, on podem trobar jocs simbòlics i ambients de construció.

Després hi ha les aules de 4 i 5 anys, en què vam descobrir les construccions, l'espai de llum i l'espai d'art.

Els xiquets i xiquetes poden anar a l'aula tres dies a la setmana i després han de conèixer les regles. Per controlar a quina aula van els estudiants, van crear un registre d'aquesta informació.

Finalment, ens van dir com avaluar aquests processos d'aprenentatge. Aquesta és una avaluació quantitativa perquè no volen saber si el nen sap com fer alguna cosa. Per a ells, és millor utilitzar aquest mètode per a l'avaluació, perquè sempre tindran una boleta de qualificacions positiva.

Bloc 3: El procés lectoescriptor

 Aquest últim tema està dividit en dues parts. La primera es diu llegir i dins d'aquesta tenim la llengua escrita que aquesta fraccion...